Tsjerkepaad 2026
Tsjerkepaad 2026
Sixtuskerk opent haar deuren tijdens TsjerkepaadDat de kerken tijdens “Tsjerkepaad” open zijn, is bij velen al bekend. Ook de Sixtuskerk doet dit jaar weer mee! De kerk is elke zaterdag geopend van 4 juli tot en met 12 september,van 13.30 tot 17.00 uur. Vaak is er dan iets te beleven in de kerk, zoals een tentoonstelling of andere aardigheden rondom het gezamenlijke thema van “Tsjerkepaad”. Het thema dit jaar is: “Er zit muziek in de kerk”. En dat bracht ons op een idee: Hoe leuk zou het zijn om de kerk écht te laten klinken? Daarom nodigen we muzikanten uit om eens in de kerk te komen spelen. Je hoeft geen professional te zijn - het gaat om de liefde voor muziek. Gewoon op een zaterdagmiddag jouw instrument laten klinken in dit prachtige, eeuwenoude gebouw, met muziek die jij mooi vindt om te laten horen. De speeltijden worden in overleg afgestemd met de plaatselijke organisatie van Tsjerkepaad. De volgende tijden zijn al bezet: • 4 juli (opening) • 18 juli (14.30-15.00 uur en 16.30-17.00 uur) • 22 augustus (14.30-15.00 uur en 16.30-17.00 uur) Lijkt het je leuk om een keer te spelen in de kerk? Neem dan contact op met de organisatie van Tsjerkepaad, of met Aukje van der Schaaf of Liza Zijlstra | ||
| terug | ||


28-06-2026
om
9:30 uur


